در این مطلب میخواهیم به robots.txt بپردازیم ، اول از هر چیزی بگم که robots.txt خوبی های زیادی داره بدی های زیادی هم داره و اگر بلد نیستید یا بلد نشدید هیچ کاری نکنید. یکی از مزیت های خوبش اینه ک میتونید امنیت سایتتون رو در مقابل روش google hacking یا روش های دیگر هک کردن ، افزایش بدید یا برای seo سایتتون کارایی انجام بدین.

از زمان شکل گیری ابزار ارتباطی نوین به نام اینترنت یا شبکه جهانی، قوانین و قواعدی نیز به همراه آن وضع شد که در بحث بهینه سازی سایت یا سئو (Search Engine Optimization) واضعان آن قواعد و قوانین، عمدتا موتورهای جستجوگر معروفی چون گوگل (google)، بینگ (bing)، یاهو (yahoo) و. بوده اند، بدین ترتیب با هم اندیشی توسعه دهنده گان وب و مهندسین این شرکت ها، به تدریج استانداردها و قواعدی برای مدیران سایت ها تدوین شد که یکی از این قواعد، کنترل رفتار ربات های خزنده (bots) موتورهای جستجو به وسلیه ایجاد و تنظیم فایلی به نام robots.txt در ریشه سایت است؛ بدین وسیله می توان تا حدودی رفتار ربات ها را در نحوه جستجو و ایندکس صفحات مدیریت کرد، در ادامه به چگونگی انجام این کار و همچنین بایدها و نبایدهای استفاده از این امکان اشاره خواهیم کرد.


سایتکت:سایبر+پروتکت=امنیت،حفظ و حراست اطلاعات robots ,سایت ,بدین ,رفتار ربات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آکادمی برنامه نویسان مشهد مرجع دانلود آموزش فروشگاه اینترنتی میهن استور قالیشویی غرب تهران هر چی که بخوای دانلود آهنگ قدیمی دنیای از خوشمزه ها